27 juni 2008

Long lashes

Jeg fikk et spørsmål fra søte MiniMia om hvilke mascaratyper jeg synes er best. Jeg ender ofte med å velge vannfastversjonen på mine vipper da vanlige mascaraer nesten alltid havner nedover kinnene mine utover dagen pga lattertåder og sammenkniping av øynene. Og vet du hva? Jakten på den perfekte mascara er nesten en evigvarende prossess, men her er mine erfaringer:

Dyr prisklasse og i prioritert rekkefølge:

  • Inimitable mascara fra Chanel er en veldig god mascara med sånn ny gummibørste. Den er lett å jobbe med og gir veldig fint definerte vipper, jeg har hatt den både i vannfast og vanlig type i sort. Den varte ca 2 mnd før den måtte byttes ut.
  • Lancome sin Definicils masvara er er veldig gammel klassiker, men den fungerer fortsatt utmerket. Den har en veldig smal børste som gir presis påføring. Den bygger ikke tykt (da må du legge flere lag) men gir naturlige og definerte vipper. Den kan kanskje være litt "anonym" for deg som allerede har mørke/tykke vipper? Men for meg som er lys og blond gir den veldig pene hverdagsvipper. Det går kanskje an å prøve High Definicils som er "volum" versjonen av mscaraen som skal gi enda større effekt av lengde. Ikke prøvd den.. Jeg har brukt både Hypnose og L'Extreme mascaraene fra lancome som er mer volumgivende, ikke like fornøyd med dem - men av de to syntes jeg L'Extreme var best - den gir mere volum enn Definicils.
  • YSL sin Volume effet faux cils som gir veldig fyldige og fine vipper og er lett å jobbe med, og den varer kanskje 1-1,5 mnd nedi tuben før den blir seig/tørr/klumpete.(se tidligere omtale) har prøvd flere YSL typer men denne er favoritten.
  • Diorshow (begge typene) - veldig fyldig mascara som gir fyldige partyvipper men den er litt tung å jobbe med og jeg synes den klumper mye, og i tilegg så blir den lett gnidd utover/flyter ut og er veldig lite tårefast Den tørker ut raskt nedi tuben (ca en måned så er den betydelig tørrere enn da den var ny) De andre Dior mascaraene jeg har prøvd var jeg ennå mer missfornøyd med....
Budsjett og i prioritert rekkefølge:
  • Max factor Aqualash er min favoritt hverdagsmascara. jeg har den i både brun og sort. Denne bruker je gpå fest, på jobb, på trening, på stranda, ja over alt. Den sitter godt, men man må ha makeupfjerner for å få den av (funker fint med min vanlige rensemelk og jeg vasker ansiktet med klut). Den gir veldig fine vipper når du legger den på. Pga jeg og mine lattertårer er det denne som funker best for meg. Jeg syntes Chanel sin Immatible var veldig veldig god også, men den er så dyr at jeg ender opp med dette budsjettkjøpet.
  • Max factor Masterpiece Max har jeg brukt i 3 mnd (samme tube) nå til hverdags. Den er lett å legge og gir bra fylde. Synes den klumper litt om jeg prøver å legge den i flere lag, og gir litt sånn edderkoppbein vipper (tykke på tuppen) når jeg prøver å bygge med flere lag. Den er altså penest i ett jevnt lag. En grei billig erstatning for Chanel sim immatible. Børsten kan virke uvant på denne også, men du venner deg lett til det:)
  • Mac Zoom mascara er en fin hverdagsmascara. Den gir en kombinasjon av fylde, lengde og definisjon som gir glatte og dådyraktige øyenvipper. I tillegg er den også ganske holdbar, supert for meg som feller tårer hver gang jeg ler. Du får den på parfymeriet på Chr.Glasmagasinet i Oslo.
  • Maybelline sine mascaraer har jeg ikke noen gode erfaringer med, den rosa og grønne tuben er den jeg likte aller best av de. Den er også veldig langvarig, jeg tror det lengste jeg har hatt en tube er et år... Men det er en sånn mascara man må bygge lag på lag med for å få fyldig. Den er lett å jobbe med og den lille børsten gir et nøyaktig resultat. Ellers vet jeg at Maria har Mybelline Volume Express som sin favoritt.

2 kommentarer:

Marre Elisa sa...

Etter flere års leting endte jeg opp med MAYBELLINE VOLUME EXPRESS. Råbra og så billig:)

Inger sa...

:D regner med at mia ser tipset ditt!

jeg endte opp med max factor