02 juni 2008

Juks&fanteri

Siden jeg er prisgitt et nordisk utseende må jeg også leve med fregner og lys hud som lett blir solbrent. Sjansene for å få noen naturlig dyp brunfarge er minimale - det er ekstremt tidkrevende å bare få bittelitt farge. Derfor innebærer sommer og sol at jeg også må ty til juksemetoder for å bli brun.

Jeg bruker Garnier sin self-tan bodylotion som gir en gradvis ganske naturlig brunfarge jo flere strøk du påfører. Huden min blir ikke så lett farget av selvbrunere heller, så jeg bruker den for "dark skin" for i hele tatt å få noen effekt av den. Den tar jeg på nesten etter vher dusj. Den tørker lett inn og har nesten ingen lukt.


Når jeg skal dra på med litt farge bruker jeg L'oreal sin selvbrunerlotion, den gir en dypere farge og et jevnt resultat. Obligatorisk er å smøre albuer, hender og føtter med Nivea sin mørkeblå bodylotion, den fete. Slik unngår jeg skjolder der huden er tørr. L'oreal sin selvbruner bruker jeg også flere gang i uken i ansiktet da den gir mye fukt og ikek tørrer ut huden (og gir uren hud/kviser) slik jeg har opplevd at mange spesialprodukter for ansiktet gjør.


Og så.. for å unngå solbrenthet i solen (til tross for at jeg som regel alltdi bruker 18 faktor i solkrem) tar jeg Imedeen sine "Tan optimizer" tabletter. Jeg starter å ta de i slutten av april og tar de helt fram til slutten av september. Jeg har gjort det i 3 sommersessonger tidligere og denne blir min fjerde, og har merket stor forskjell på hvor mye som skal til for å bli solbrent og også potensialet for å bli brun. De hjelper virkelig på!

I tillegg er favoritt makeup produktet mitt i solen Guerlain sitt terrcotta solpudder i den lyseste fargen nr 01. Den gir et lett gyllent slør uten at det ser ut som du har gnudd ansiktet inn med lort:)

Hva er dine beste trix for å bli sommerbrun og fresh?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hvor har du kjøpt imedeen tan optimizer? finner det ingen steder.

Anonym sa...

du finner de i mange parfymerier som (Esthetique og Parfymmelle)