05 januar 2008

Archifashion

Av og til virkelig innser jeg at mote og arkitektur henger tett i hop. Det kan være når jeg titter på plagg som er finurlig sydd og konstruert for å oppnå en spesiell relasjon med kroppen, eller når jeg ser de store Haute Couture visningene som virkelig er en scene for å vise fram brilliante talenter innen det å tenke form, farge og kontraster.

Rowan Mersh er en av disse som jobber i grenseland mellom arkitektur og fashion. Han jobber skulpturelt med å lage objekter man kan ikle seg eller forme rundt menneskekroppen, og har både smykekkolleksjoner og kolleksjoner med bodyworks. Av og til ser jeg arbeidene hans stylet i moteserier sammen med mer normale klær, og de gir alltid den lille ekstra spissen på stylingen. Helt fantastisk det han driver på med! Jeg har stjålet litt her og der for å vise hva han gjør:

Fra hans "Fabric sculpture 2" kolleksjonen det finnes også en #1:
Fra bodyworkskolleksjonen:

Skulpturelle smykker i jersey (stjålet herfra):

Ingen kommentarer: