19 april 2007

hurtigtastvims

Jeg sliter, med hurtigtastene - kanskje du og har opplevd det? I løpet av en dag jobber jeg på to ulike OS'er; windows XP og mac OS X, og der er det helt ulike hurtigtaster. I tillegg har du alle de ulike progammene som også har sine egne hurtigtaster. Eksempelvis prøver jeg stadig å trykke "eple+T" i Firefox på PC'en min hjemme, noe som er hurtigtasten for å åpne nytt internettvindu. Men der fungerer ikke den tasten (som da blir "alt gr+T") og ingenting skjer fordi jeg burde brukt "ctrl+T", i InDesign prøver jeg stadig med "eple+D" for å flytte et objekt fordi det er kommandoen jeg bruker i ArchiCad men i InDesign betyr den hurtigtasten "sett inn bilde". Det siste har jeg sikkert gjort 15 ganger de siste 15 minutt nå! Og sånn fortsetter det.. Kaos! usj... blah...

Ingen kommentarer: