23 april 2007

Cava

På lørdags formiddagen gjorde jeg smått innkjøp påVinmonopolet til varebeholdningen hjemme; en Campt. Morgan Spiced (standard standard med lime og sukker.. mmm) og en Möet Vintage Brut (sjapis gjør alltid tilværelsen sprudlende).. og så sto jeg der og ville overraske meg selv med noen nytt. Det endte opp med 10 minutt lang grubling langs champagne/musserende seksjonen (Veuve Cliquot Brut, Charlemagne Blanc de Blances Reserve Brut og mange fler), til slutt tok jeg med meg en flaske Cava til 81 kroner. Kikket bare litt på "fyldig, sødme statusen" og hev den i kurven. I kassen spurte jeg pent han som jobbet der om hva han mente om den og han fortalte at han selv likte den godt og beskrev den som ganske lik Möet Brut Iperial (en litt enklere champagne enn Vintage fra Möet). Drakk den lørdags kveld - og jeg er kjempefornøyd! Denne blir garantert med meg hjem senere og kommer til å følge meg framover :) Navnet er Conde de Caralt, Brut. (bestill)

1 kommentar:

Marre Elisa sa...

höres deilig ut. Skal pröve!! Spes når vi skal ut å danse sammen snuppa!!!