18 november 2008

Jumpsuit another again

Fikk ett spørsmål fra søte Erle ang jumpsuit. Tror det gjelder julefest/bord forberedelser. Du kan finne mange inspirerende antrekk samlet i en artikkel ang jumsuits på den røde løperen hos Klikk.no. Navnet på plagget refererer faktisk til heldressen fallskjermhoppere har på seg når de er i aksjon - altså kjeledress for voksne, kankje ikke like sexy i stilen.

Jumpsuiten har facinert meg igjen og igjen og igjen. Jeg synes det er et tøft alternativ til kjole, men alle de jeg har prøvd har ikke sittet pent på meg. Den jeg likte best var denne fra franske
Maje som Emma har vist i bloggen sin og som jeg prøvde på en liten butikk på Briskeby i Oslo i sommer. De har også Maje på Inzani her i Trondheim og via La Redoute:
Vi så jo så mange av dem hos alle kjedeutikkene i sommer, men det har roet seg litt. Det kan være at de nå er lettest å finne via nettshopper som fortsatt har en del av sommerkolleksjonene inne. ASOS er alltid et godt budsjettalternativ med jumpsuiter som denne med lange bein til 390,- og disse mer "pyntede" (520,-) jumpsuitene samt mange flere i nettbutikk:
Shopbob har også et lite utvalg jumpsuits men de fleste er sommerlige, og det tar noe lenger tid å få levert varer derfra siden de er i USA og ASOS er i england.

Og finner man ikke drømme-jumpsuiten kan man alltids "lure det til" med en shorts og en topp ton-i-ton og i omtrent samme stoff.

2 kommentarer:

UNICORNBROWSER sa...

takk missis:) god info :) skal sjekke sidene, tenkte som du sa at jeg kunne jukse det til også:) Ill let u know if i find one. Men jeg håper jeg kler det..det er jo en litt tricky sak det her med jumpsuite

Inger sa...

du har jo verdens lekreste ben søta, selvfølgelig kler du det!