23 november 2011

Fuktfavoritter

Den kalde fine tida = den kalde tørre tida. og den er snart her, selv om det har vært litt mer fuktige dager ute i det siste. Jeg er en fukt-junkie, og har plukket fram mine fuktfavoritter fra baderomshylla. 

Når leggene begynner å få "fiskeskjell" og oversiden på hendene sprekker opp, og du føler at ryggen "revner" når du bøyer deg ned for å knyte skolissa er det en ting som gjelder: kremene fra A-derma

Jeg har brukt kremen deres i flere år, og bruker den slik andre ville brukt "repair"-kremer som feks Elisabeth Ardens "Eight hour cream". Det vil si, over hele kroppen og når jeg har tørr fuktfattig hud. Funker kjempebra som fuktmaske før makeup (dra av med toner på en bomullspad før du sminker deg), og er ypperlig å smøre på hender og føtter før du går til sengs for å våkne opp med mye puselanker. Her har jeg tatt bildet av lotionen deres som har pumpetopp, cremen kommer i tube. Bruker også renseoljen fra A-derma som ansiktsrens og som dusjolje. 

Nummer to er Natu-vive sin granateple bodylotion. Den er knallgod og litt lettere i konsistensen, og gir en deilig duft som ikke er for parfymert. Antioksidantene fra granateple skal hjelpe mot frie radikaler og inneholder også vit.E. Digg og frisk!

Den siste er fra Korres, og gir meg på ett eller annet vis noen lukt-flashbacks fra tenårene. Det er Basil&Lemon bodyloiton fra Korres, og jeg elsker duften av den! Klarer ikke helt å huske hva duften minner meg om, husker dere noen produkter (bodyshop?) som har hatt denne duftkombinasjonen tidligere? Den inneholder B5 vit, sheasmør, jojobaolje og har i tillegg aloe, C-vit, E-vit og sink på innholdslisten. Jeg er kjempefornøyd med den, men noen vil kanskje ikke like lukta på denne. Jeg liker generelt ikke klassiske parfymelukter og synes denne særingen en midt i blinken. 

Alle tre er veldig fuktgivende og jeg synes også de er drøye i bruk. Tre vinterfavoritter rett og slett!

Og dere som følger veldig godt med på innholdsfortegnelser legger kanskje også merke til at inholdet til alle disse er parabenfritt og ellers ganske fri for unødvendige kjemikalier;)

Ingen kommentarer: