05 august 2009

D.I.Y.

I snart et år har jeg nesten konstant hatt en ting i bakhodet når jeg har ruslet i byen eller vært på shopping; jeg har lyst på ny toalettmappe. Hver gang jeg har vært ute og reist har jeg tittet, her i Trondheim har jeg titter, jeg har tittet i parfymeri, på ting-butikker, veskebutikker, u name it! Men jeg har ikke funnet noen fresh toalettmappe jeg har lyst på.

I utgangspunktet har jeg en sånn standard sort toalettmappe som man kan henge på en krok, en tilsvarende rød, og et par tre sånne store stoffmapper som man kan fylle med alt mulig samt mange små og mindre. Det jeg har vært på utkikk etter er en ny i litt freshe farger, eller iallefall litt glade farger. Men alt er beige, brunt, gråt, svart, mørkeblått og rødt. Boring!

Derfor tok jeg saken i egne hender og symaskin i går. Stakk på stoffbutikken og kjøpte et stoff, et ensfarget stoff til for og glidelåser. Etter 45minutt på symaskina og uten å bruke sykritt eller målebånd hadde jeg laget meg en liten og en stor mappe i et sett. Lett som en plett. Så nå vet jeg at jeg kan lage meg en ny en i hvilken som helst stil/stoff når som helst.










4 kommentarer:

erle sa...

Jøss! flinkis! altmuligdame du!

Inger sa...

takk!

som Janet sier: jeg er det perfekte husmoremnet :D baker, strikker, mekker, maler, syr, demonterer og sammenmonterer, grønne fingre og så videre.

men jeg kommer nok aldri til å være husmor!

MoniCoroli sa...

De ble jo kjempefine

Mina sa...

du var kjmpe flink!!