11 juni 2007

alt ligger i genene

Ei venninne av meg har kjøpt seg den splitter nye Volvo C30. Snerten sporty bybil for aktive jenter! Siden jeg er arkitekt og kanskje har litt spesielt syn på design(?) synes jeg bilen er utrolig fresh å se på og skiller seg ut blandt alle kjedelige audier (og bmw'er) i samme størrelse. Forfra har den ikke helt den store wow-faktoren, men hvis du følger den med blikket og til og med snur deg etter den får du en hyggelig overraskelse; det er bakfra den gjør seg best! I like it.

Og alt ligger i genene, Volvo C30 er en nytolkning av designelementer fra flere gamle modeller som "Safety Concept Car" SCC fra 2001, det V formede panseret på P12 Amazon, framheva "skuldre" der glasset møter det tette i dørene fra 140s og 240s. Grillen er den som er brukt i flere modeller - og selvfølgelig; den lett gjenkjennelige glassluka bak hentet fra 1800ES. Satt og ventet på skyss med min C30 venn her om dagen da det faktisk cruiset en rød 1800ES i tipp-topp stand forbi, og den er også en som man lett legger merke til på veien.


foto: volvocars.no

foto: www.volvoadventures.com/

1 kommentar:

Minimia sa...

Hihihi:-) Arti med blogg, så mange som syns det er interessant å høre hva vi gjør på skolen, prosjekter, planer osv, så kjekt å ha en plass man kan skrive om det på. Nå er jeg fast leser på din å! Vi har vært ute på kråka i kveld, en av øyene ute i oslofjorden. deilig å kunne sitte der lenge utover kvelden. Reker, hvitvin og 25 grader. I looove it. Håper alt er bra der hjemme! takk for blogghjelp! Smask!